Flamma upp!

26.07.2023 kl. 12:01
Årskonferens 2023 ordnas i Karleby i månadsskiftet augusti-september (31.8-3.9.2023).

Välkomna till Karleby i månadsskiftet augusti-september!

Temat för årets konferens är Flamma upp! Brinn med hög stark och lysande låga. Att träffas rent fysiskt gör gott i en tid när så mycket kan skötas digitalt. Gemenskap, blickar, leenden och kramar - de fungerar helt enkelt inte lika bra på distans. Vi behöver få samlas och mötas. Det behöver finnas tid för diskussion, tid för att höra hur den andra har det och tid för Jesus.

I år fyller lilla men levande Gamlakarleby svenska  metodistförsamling 140 år. Det önskar vi fira med er under årets konferens. Vi vill ge rum för det som varit, glädjas i det som är och blicka framåt mot en fortsatt vandring vid Hans sida.

Här kommer lite praktisk info gällande anmälningar, kostnader och boende under årskonferensen.

ANMÄLNING:

Du anmäler dig till årskonferensen genom att fylla i denna elektroniska blankett.

DEADLINE för anmälningar (p.g.a. maten) to 10.8.

Vi vill också att icke-delegater anmäler sig. Man anmäler varje individ som ska delta genom att fylla i anmälningsformuläret individuellt för var och en.

KOSTNADER:
Konferensavgiften är 150€ för pastors- och lekmannadelegater. Icke-delegater betalar inte konferensavgift utan enbart för direkta matkostnader. Dessa publiceras i augusti. Boendekostnader tillkommer beroende på boendeform, likaså resekostnader.

Konferensavgiften kan betalas direkt till Gamlakarleby svenska metodistförsamling i samband med anmälningen. Betalningsuppgifter:

Mottagare: Gamlakarleby svenska metodistförsamling
Kontonummer: FI04 4912 0010 1393 18

Meddelande: [namn på anmäld], [pastor- eller lekmannadelegat (välj endera)], [församling (om du representerar en sådan]

BOENDE:
Det finns olika alternativ för boende under årskonferensen. Man kan välja att bo hos släkt och vänner, eller boka in sig på hotell, air b'n'b eller varför inte campingområdet. Vi har fått in exklusiva offerter från tre följande tre ställen:

Sokos Hotel Kaarle

Rumspris:
1 persons rum 95 EUR/ natt
2 personers rum 115 EUR/natt
Nämn bokningskoden BKONFERENS2023 vid bokning.

Priserna inkluderar frukostbuffet, trådlös Internetanslutning samt tillgång till bastu och gym. Priserna inkluderar moms.

Bokning bör göras senast 16.8.2023 till ovannämnda rabatterat pris. Efter detta erbjuder hotellet normala rumspriser.

Rumsreservationerna kan göras rakt via hotellets hemsida, https://www.sokoshotels.fi/sv med bokningskoden BKONFERENS2023. Reservationer tas emot också på hotellet genom att ringa +358 20 780 8900 eller via e-post till kaarle.kokkola@sokoshotels.fi.

Hotel Kokkola

Rumspris:
standard enkel rum 265 eur/rum/3 nätter
standard twin rum 307 eur/rum/3 nätter
dubbelsäng +5 eur/rum/natt

business-/comfortrum +20 eur/rum/natt

I rumspriset ingår buffetfrukost, bastu, trådlös Internet-anslutning och moms. Gästerna har också tillgänglighet till ca 50 parkeringsplatser varav runt 30 st. finns i källarvåningens garage (dörrens höjd 2,1m), dörrarna öppnas med rumsnyckeln. Anvisningar till parkeringsplatserna och nödvändiga kuponger/nycklar fås vid check-in. Det finns två parkeringsrutor framför hotellets huvudingång där gästerna kan parkera bilarna för att checka in (Strandgatan 14). Annars har Strandgatan 2 timmars parkeringsplatser från måndag till lördag med parkeringsskiva 8-18 (8-15).

Vid bokning via epost info@hotelkokkola.fi eller telefon +358 44 276 8011 bör ni nämna bokningskoden Årskonferens23.

Ett rum kan avbokas avgiftsfritt upp till 24h på förhand.

Kokkola camping

Man kan reservera stugor eller tält- eller husbils/-vagnsplats. Du kan nämna att du kommer på Metodistkyrkans årskonferens för att få 20% rabatt.

Om ni har frågor gällande det praktiska kan vara i kontakt med mig, Jenny Jansson eller Tobias Elfving via epost.

Sarah Tiainen: sarah.tiainen@metodistkyrkan.fi
Jenny Jansson: jennyfrida.jansson@gmail.com
Tobias Elfving: tobias.elfving@gmail.com

Under juli kan svarandet vara en aningen utdraget p.g.a. diverse semestrar, men ett svar får ni hursomhelst, förr eller senare.

Jenny Jansson